Kako Google oglašavanje povećava prodaju?
Dobra strategija online nastupa brenda neizostavno podrazumeva korišćenje apsolutno svakog mogućeg kanala za promociju. Vođenje računa o odnosu ulaganja i povrata uloženih sredstava za opstanak svakog posla je ključna, ali gde je granica kada ulaganje u oglašavanje postaje (ne)isplativo? Ukoliko ste već imali iskustva sa formom oglašavanja na Google platformi, iskreno se nadamo da ste uvideli učinkovitost takvog načina reklamiranja.
Ako pak, tek razmatrate tu opciju, ovaj blog posvećujemo upoznavanju sa funkcionisanjem sistema zvanog Google oglašavanje, jer verujemo da će Vam od velike koristi biti da se bar donekle upoznate i edukujete o ovoj formi plaćenih reklama. Možda ste se već pitali na koji način možete imati dobru poziciju u Google pretrazi i šta je sve potrebno da biste bili u vrhu prve stranice? Koje su veštine potrebne za takav poduhvat, za koje vreme se dolazi do tog cilja i kojim putem, uopšte, krenuti?! Nastavite sa čitanjem jer odgovoro slede.
Šta je Google oglašavanje?
Google oglašavanje predstavlja formu plaćenog oglašavanja koja funkcioniše po sistemu naplate po kliku- PPC (pay per click). Naime,
Google AdWords je stari naziv za ovakav tip oglašavanja koji je pre par godina promenjen u Google Ads, ali prvobitan naziv je i dalje
ostao usađen u memoriju većine korisnika. Kreirane oglasne kampanje prikazuju se tačno definisanoj ciljnoj grupi, a budžet koji izdvajate
za reklamiranje možete definisati na dnevnom ili mesečnom nivou.
Ono što je posebno važno da znate, jeste da je ovakav vid oglašavanja vrlo isplativ kada se kampanja dobro postavi i vremenom optimizuje.
Pitate se zašto to tvrdimo?! Zato što kroz postavku kampanje možete odabrati kome plasirati svoje reklame- da li su to samo žene, ili su
to samo muškarci; možda želite reklamu da plasirate publici do trideset godina koja je već bila na Vašem sajtu ili Vas zanima publika koja
je iz tačno određenog grada ili dela zemlje? Sve to i još dosta toga moguće je targetirati kroz oglase na Google-u. Da li Vas zanima kako?
Hajde da vidimo koje su to stvari koje možemo da biramo kada kreiramo oglase…
Targetiranje i odabir ciljne publike u oglašavanju na Google-u
Odabir ciljne grupe spada u vrlo važne zadatke kada se vrši postavka Google kampanje. Ono što nikako ne biste želeli jeste da svoje oglase
plasirate onoj grupi ljudi za koju sigurno znate da nisu kupci proizvoda koje prodajete ili nisu korisnici usluga koje nudite. Shodno ovome,
potrebno je dobro odrediti kome će oglasi biti prikazani. Ovoj odluci prethodni istraživanje i upoznavanje tržišta. Potrebno je da znate ko
su konzumenti Vaših proizvoda ili usluga, šta je to što možete definisati kao njihove želje i potrebe i u skladu sa tome, raditi na razvoju reklamne strategije.
Nekada, na prvi pogled, bez dubljeg uvida u analizu publike možemo da zaključimo da su primera radi, korisnici neke usluge samo žene. Međutim, zahvaljujući podacima u
koje imamo uvid i na osnovu našeg dosadašnjeg rada- shvatimo da stvari stoje, ipak, malo drugačije. Upravo iz tog razloga, pre postavke sistema targetiranja potrebno
je da znamo kome to želimo da prikažemo oglase. Kada se to definiše, tada sledi operativni deo postavke oglasa u segmentu targetiranja, koje može da ima više osnova.
Demografsko targetiranje u Google oglašavanju
Demografsko targetiranje daje mogućnost za veliku preciznost kada je reč o plasiranju oglasa. Ovo znači da pri postavci kampanje možete birati pol, godinu rođenja publike, lokaciju na kojoj publika živi ili uređaj na kome će se prikazati oglas koji plasirate. Ako je kombinacija svih elemenata dobra, onda je i ovaj segment određivanja ciljne publike dobro odrađen.
Targetiranje po polu
Kao što smo već istakli, Google oglašavanje funkcioniše tako što plasira oglase po zadatom kriterijumu. Kada je reč o odabiru pola, kroz podešavanja su nam dostupne tri opcije
(ženski pol, muški pol i kategorija nepoznato). Nemojte se iznenaditi kada Vam kažemo da dosta klikova zna doći baš i iz kategorije gde pol nije jasno definisan. Google korisnik
nije želeo da jasno definiše svoj pol, i upravo ta treća kategorija obuhvata ove korisnike.
Zato, naš je savet da nikada ne gasite ovu kategoriju, već da je ostavite uključenu kada vršite segmentiranje publike po polu. Isto tako, nemojte se dati zbuniti i letimično odrediti
pol budućeg kupca ili klijenta. Česte su situacije kada, recimo, žene za svoje muškarce traže muškog frizera u gradu kojeg bi mogle preporučiti. Ako ste u ovom slučaju iz
targetiranja izuzeli žene (što je na prvi pogled itekako logična odluka!) tada ste izgubili potencijalnu mušteriju koja je pronalaženje frizera prepustila svojoj nežnijoj polovini.
Targetiranje po lokaciji
Pored pola, lokacija je drugi važan faktor koji odgovara na još jedno važno pitanje koje glasi- gde želimo da plasiramo svoje oglase? Oglase kroz kreiranje i podešavanje strukture kampanje možete locirati na više mesta, a to je vrlo korisno kada lokalno poslujete na više mesta, ili kada pružate uslugu koja ničim nije vezana za lokaciju (primera radi, predajete strani jezik online). Ali, targetiranje po izboru lokacije se ovde ne završava. Imate još opcija koje trebate da definišete.
Targetiranje po interesovanjima
Vrlo moćno targetiranje iz jednog jednostavnog razloga- kada poznajete interesovanje svoje publike, šta je to što je zanima, šta voli da konzumira počev od sadržaja do proizvoda-moćno oružje je u Vašim rukama. Već smo naglasili da je poznavanje publike ključno za dobru strategiju oglašavanja, a ova mogućnost nam to i potrvrđuje.
Kako funkcioniše Google oglašavanje?
Kako bismo Vam što jednostavnije objasnili način funkcionisanja Google oglašavanja, zamislite ovu platformu kao ogromnu aukciju koja se održava geografski, u mestima gde želite da
oglasi budu vidljivi. Pored Vas, postoje i drugi oglašivači koji pripadaju istoj niši kao što je Vaša i koji imaju istu ciljnu grupu kao što je Vaša. Sada, kako Google prikazuje
oglase? Ako je reč o tekstualnim oglasima, korisnici Interneta pretražuju određenu frazu ili ključnu reč.
U zavisnosti od optimizacije kampanje, kvaliteta sajta i dnevnog budžeta za reklamiranje, Google pozicionira aktivne oglase u rezultatima pretrage sa ciljem da oni budu maksimalno
relevantni za upit korisnika. Svi navedeni parametri treba da budu što bolji kako bi oglas koji reprezentuje Vaše poslovanje bio prikazan- sajt treba da bude kvalitetan, kampanje
treba da budu pravilno kreirane, a budžet koji se izdvaja adekvatan.
Koji je adekvatan budžet za oglašavanju?
Ukratko, visina mesečnog budžeta koji se odvaja za ovaj vid reklamiranja zavisi od trenutnih tržišnih okolnosti. Ukoliko poslujete u atraktivnoj niši, koja ima popriličan broj oglašivača, sasvim je i razumljiva činjenica da je neophodno za reklamiranje na određene ključne reči izdvojiti veću sumu novca. Isto tako, ukoliko na tržište nastupate sa inovativnim proizvodom ili na osnovu sprovedenog istraživanja dođete do informacije da se Vaši konkurenti ne reklamiraju- tada je i budžet za Google oglašavanje manji.